Sabtu, 29 November 2008

Untuk Cikgu

From: mohd zamri 
To: TIKedah@yahoogroups .com 
Sent: Thursday, November 20, 2008 6:01 AM

Suatu hari ayah Naim dipanggil guru besar sekolah kerana Naim didapati selalu 
meniru di dalam ujian.setiap kali ujian,Naim didakwa selalu duduk 
disebelah Azim. 

ayah: saya tak percaya anak saya menru setiap kali ujian! 

cikgu: betul encik.kami bukan tuduh begitu sahaja. 

ayah: ape buktinya? 

cikgu: nah,ini buktinya kalo encik tak percaya tengoklah sendiri. 

ayah 
Naim melihat kertas jawapan Naim dan Azim.soalan pertama: Siapakah bapa 
kemerdekaan Malaysia? Naim dan Azim memberikan jawapan yang sama iaitu 
Tunku Abdul Rahman Putra. 

ayah: memanglah jawapan mereka sama.macam mana cikgu kata anak saya meniru? 

cikgu: sabar encik.cuba encik lihat soalan kedua. 

ayah 
Niam melihat soalan kedua: Pada tahun berapakah negara kita mencapai 
kemerdekaan? sekali lagi Naim dan Azim memberikan jawapan yang sama:31 
ogos 1957. Ayah NaIm sekali lagi marah,tetapi ditenteramkan untuk terus 
membaca 

Soalan ketiga: Siapakah yang duduk disebelah Tunku Abdul Rahman di stadium merdeka? 

Azim menulis : maaf, saya tak tahu 

Naim menulis : kalau kau tak tahu aku lagi tak tahu!! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan